فارس قديم

احلام و أوهام و أمنيات .. أليست كل المبادىء كذلك ..؟ حتى أخلاقيات الفرسان

Name:
Location: cairo, Egypt

قد أكون أكبر المدونين سنا ..ما أكتبه هنا بدأته منذ سنوات فى دفاترى .. كتبت لنفسى .. و لأولادى حين يستطيعوا استيعاب ماكتبت .. رأيت أن لامانع من نشر بعض مافى الدفاتر .. فى حريه تااااامه

Wednesday, January 31, 2007

تاج تاج .. انا يهمنى ؟

أولا من الجميله حفصوتشا ثم من الباش مهندس كراكيب وصلنى مايسمونه بتاج .. و هو أسئله متوقعين الرد عليها .. قلت وماله .. و انا يهمنى .. ؟ ارد ماردش ليه .. و ادى الأسئله و أجابتها
أيه اللى هايحصل لأيميلك لما تموت ؟
أيش عرفنى ؟ هابقى ميت .. مش هاتفرق بقى
أديت البسوورد بتاعتك لحد قبل كده ؟
عمرها ماحصلت ... مستحييييييييييييييل
لو اه كانت طبيعة علاقتك بيه ؟
ماقلنا ماحصلش
أسمك أيه ؟
أبو اكرم
عمرك ؟
تلاته و اربعين سنه
برجك ؟
الجدى
مجالك أو مجال دراستك ؟
التجاره الدوليه و أارة الأعمال
شخصيتك نوعها أيه ؟
معقده .. أو تقريبا كده سيكوباتيه .. و يمكن سوداويه ..يعنى .. بصراحه مش فاهم السؤال
السفر بالنسبه لك؟
فيه سبع فوائد و يمكن اكتر .. بس ابقى عارف أنى مش مهاجر .. يعنى مسافر .. و راجع تانى بأمر الله ..مش هاسيب بلدى أبدا أن شاء الله
المود بتاعك ؟
شبه شخصيتى كده .. بمعنى آخر .. مش فاهم السؤال برضه
وقت فراغك بتعمل فيه أيه ؟
باخرج غالبا .. أو أقرا .. أو أكتب .. أحيانا ألعب رياضه لو فيا حيل
الأكله المفضله ؟
محشى ورق العنب , الحمام المحشى بالفريك . و أى حاجه من البحر
.
الصفات اللى أخدتها من بابا
الصمت , عمق التفكير , البحث دائما عن الحقائق , عدم القابليه للتشويش على أفكارى .. التسامح مع الغير و البحث عن دوافعهم الحقيقيه أذا أخطؤا,
الصفات اللى أخدتها من ماما
العصبيه , العناد و المثابره لتحقيق هدف , شكل عيونها
أكتر ستة حاجات أكرهها
الغباء
الخيانه
البخل
الجبن
الكسل
و أكيد بناء عليه باكره حسنى مبارك
أكتر ستة حاجات باحبها
بعد أولادى طبعا
الست الذكيه البسيطه
الحريه
الشجاعه
التخطيط السليم
القراءه
الشغل بالنسبه لك
محور حياتى
ايه الكومبيوتر و النت بالنسبه لك
أهم مصدر للمعلومات و التواصل و ترتيب العمل و حتى الحياه الخاصه
بس خلاص .. زى شكة الدبوس

14 Comments:

Blogger ^ H@fSS@^ said...

ايوة كده تعجبني جراتك
تاج تاج ولا يهمني
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
دايما واخدها بالدراع
بس اجاباتك فعلا حلوة و حقيقية
متشكرة لاستجابتك السريعة يا باشا و منتحرمش منك

سلام

5:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

لا أدري إذا كان أحد ما سيدعوني للإجابة عن الأسئلة بمدونتي
على كل حال إجاباتك مختصرة و معبرة
سررت بالتعرف عليك

10:29 PM  
Blogger ^ H@fSS@^ said...

عزيزتي مراة
يا ستي من بعد اذن ابو اكرم انا احب ادعيكي و حالا بالا اسمك ينزل عندي و لازم تردي على الاسئلة
و معلش سامحيني لكن انا احترت اكتب مين ولا مين و حقك عليا و هاتي راسك ابوسها
بس خلينا نشوفك اكتر شوية انتي اخر مرة جيتيلي كانت يو م فرحي و بعدها المدونة ماتت و من يومها مشفتكيش

يلا بقى مستنية منك رد
و اسفه يا فارس

3:08 AM  
Blogger lastknight said...

حفصوتشا هانم .. و مثليه هانم .. يادى الهنا يادى النور .. الهوانم مشرفين مدونتى المتواضعه .. أولا شكرا يا حفصفص على دعوتك .. ثانيا متأسف ياست مثليه لأنى نسيت أدعو أى حد عموما .. و و الله كان فى نيتى أبعتلك لكن بقى حفصوتشا هانم سبقتنى .. فى النهايه أشكركم أنتوا الأتنين على الزياره
و بالمناسبه ياحفصوتشا .. أيه حكاية تبوسى راسها دى ؟ ماقريتيش اللى كتبته عندها و قالت أنها ارتبطت خلاص ؟ هانتلكك بقى ؟
هاهاهاه

3:15 AM  
Blogger yasser_auf said...

فارس

ممكن انا ارد علي الاسئلة بتاعتك الي انت مجاوب عليها دي عن لسانك
يعني ارد بدالك انا يعني
نوع من انواع التسيح لا اكتر و لا اقل
تحياتشي

1:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

lastknight و الله يا
خليتيني اضحك من قلبي لما قلت لحوصة انو ماينفعش تبوس راسي على شان انا ارتبطت و خلاص
دمك خفيف ياعم
على كل حال هي عوزة تراضيني يعني مافيهاش حاجة دي
مرسي حفوصة على الدعوة و اعذريني اذا بناديكي بهاالاسم بدل حفصوتشا
lastknightشكرا ليك
تحياتي

9:29 PM  
Blogger ... said...

والله انا داخلة هنا ورجلى بتلف على بعضها
المكان غير آمن
:)

بس لازم اقول ان اجاباتك جميلة ورايقة ..تحياتى يا باشا

10:00 PM  
Blogger جبهة التهييس الشعبية said...

اولا انت مش اكبر المدونين سنا ولا حاجة

فيه واحد اكبر منك بتمن سنين وبيدون

ثانيا

والنبي انتوا بتتكلموا لغات

أصل السلطانية تاج الجزيرة ده

واحد قال لي انا عملته ليكي

وانا مش عارفة بيتعمل ازاي

ولما يتعمل يتلاقى فين

انا بس كل اللي خايفة منه انه يفتكرني مطنشاه

5:31 PM  
Blogger ^ H@fSS@^ said...

بصي يا ست نوارة يا صاحبة احلى تهييس شعبي

التاج ده و العهدة على الراوي اللي عمرنا منعرفة ابدا
ان التاج المفروض بيوصل توماتيكي توماتيكي من السخص اللي بعته للسخص اللي حيستقبله بسلامته
و اذا معرفتيش تلاقيه خلي السخص اللي بعتهولك يبعتلك الاسئلة في ملف ملزوق في ايميل و خلاص او يقلك و تروحي تغشيهم من عند مدون تاني
لان ه اصلا ده هو اللي حصل ليا و ده اللي انا عملته للتانيين اللي مررتلهم التاج

اسفه يا ابو اكرم
السماح يا خويا على التطفل
:D

5:02 AM  
Blogger zenzana said...

انا كتبت اسمك عندي عشان التاج لقيتك كاتب المهم هروح اقرا انت كاتب ايه نفسي اشخرمك عشان بعزك

10:32 AM  
Blogger zenzana said...

طبعا محشي ورق عنب و حمام ربالفريك يبقي هتجيب الحيل منين؟
تلاتة واربعين سنة بس؟ متأكد؟
التسامح مع الغير يا مفتري؟ دا انت شخرمط كوكو والنديم وانا حيانا
يا جماعة متصدقهوشششششششش
بهزر احسن تزعل
بهزر يا جماعة

10:36 AM  
Blogger zenzana said...

اسمع غنوتي :
في ايديك قوة تهد جبال ، في ايديك قوة، وعليك صبر و طولة بال
وعنيك حلوة
مقدرش معرفكشي
روح اسمع الغنوة عندي
امراة مثلية سمعت كتير عن مدونتك وبتابعها لكن مبعلقش
تحياتي
فارس فين تعليقاتي؟
لو شلتها هزعل ومش هفسحك معايا في الملاهي بتاعة علي بابا

10:54 AM  
Blogger lastknight said...

أخى الحبيب ياسر
ألله يحرقك .. أوع تفتح بقك بكلمه ..
الجو عندكم سمعت أنه وحش قوى .. كان نفسى أجيلك فى الشتا ده .. ربنا يسهلها قريب

________________


مذكرات امرأه مثليه
أنا سعيد أنى عرفت أخليكى تبتسمى .. و أكيد حفصوتشا كمان .. شرفتينى

________________

الحلم الجميل
أخيرا رديتى .. حمد الله على السلامه .. ماتغيبيش علينا تانى

______________________

جبهة التهييس الشعبيه
فيه أيه ؟ أنتى ىجايه تعلقى ولا تتخانقى ؟؟ عموما شرفتينى .. و بانتظار تعليقاتك على مواضيعى الباقيه .. يهمنى أعرف رأيك .. من غير خناق

_________________

حفصوتشا الجميله تانى
أنتى هاتقلبيهالى مراجيح ؟ ماشى ياستى .. حضرتك و اصحابك تشرفونى

____________


زنزانه
ثم زنزانه
ثم زنزانه

مش قلنا نبطل منقوع البراطيش اللى بيلطش دماغك ده و يخليكى تلوشى عمال على بطال ؟

11:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

:)

تحياتي يا ابا اكرم

بس باقول لحضرتك ايه

هما مواليد برج الجدي اجدع ناس

ههههه

5:39 PM  

Post a Comment

<< Home